Personvern
1 Definisjoner
Selger – Just Modern med hovedkontor i Revetal
Butikk – en Internett-tjeneste tilhørende selgeren, tilgjengelig under domenet www.justmodern.no, der kunden kan kjøpe varer fra selger.
Klient – En fysisk person som er over 18 år, samt en juridisk person og en organisasjonsenhet som ikke er en juridisk person, hvis bestemte rettslige bestemmelser gir eller har til hensikt å foreta en bestilling eller bruke andre tjenester i butikken ( inkludert forbrukeren). Bare voksne kan legge ordrer i butikken.
Forbruker – En fysisk person som utfører en juridisk transaksjon (salgsavtale gjennom butikken), ikke direkte knyttet til forretnings- eller yrkesaktivitet.
Forskrift – disse forskriftene definerer prinsippene for å levere tjenester elektronisk av selger.
Varer – en flyttbar vare, presentert i butikken, som kan være gjenstand for en salgskontrakt, detaljert i bestillingen.
Bestillingsskjema – en tjeneste tilgjengelig på butikkens nettside, hvor Kunden som ikke har en brukerkonto, kan kjøpe varene.
2. Priser
Produkter presentert i butikken har priser uttrykt i norske kroner, inkluderer moms og fraktkostnad.
3. Konklusjonen av avtalen
Det er nødvendig å lage en bestilling for å foreta et kjøp i butikken.
Bestilling av kjøperen betyr at han foretar et kjøpsbud.
Selgeren mottar informasjon om bestillinger som er plassert i butikken på arbeidsdager.
Ved mottak av kjøperen av en erklæring som bekrefter aksept av bestillingen av selger, inngås avtalen.
Bekreftelse fra selger av bestillingen skjer ved å sende en e-post til adressen til kjøperen gitt ved bestilling.
Bestilling krever ikke etablering av en kjøpers konto i butikken. Personlige data levert av Kjøperen under opprettelsen av en konto, brukes kun til å gjennomføre Avtalen.
4.Betalingsbetingelser
Betalinger i Store kjøperen kan gjøres ved å overføre eller betale til selgerens bankkonto:
Betalingen anses å være gjort på det tidspunktet som det krediteres et beløp som tilsvarer avtalt pris på Avtalens gjenstand på Selgerens konto.
En faktura eller kvittering utstedes for hver ordre.
5.Leveringsbetingelser
Selger er forpliktet til å levere kontraktens gjenstand uten feil.
Gjennomføring av bestillingen starter selgeren etter betaling fra kjøperen.
Fristen for å fullføre bestillingen begynner på den første virkedagen etter den dagen kjøperen har betalt.
Kontraktens gjenstand vil bli sendt til Kjøperen på adressen angitt av Kjøper senest etter det tidspunktet som er angitt i beskrivelsen av denne varen, som tidspunktet for gjennomføringen av bestillingen.
Kjøper vil bli informert av selger om dato og måte for frakt av avtalens gjenstand.
6. Klager
Kjøperen, hvis han finner en feil i Avtalen, har rett til å sende inn en klage.
Det annonserte produktet skal sendes tilbake til Selgerens adresse sammen med Kjøperens data og forespørsel, en beskrivelse av feilen og omstendighetene ved offentliggjøring. Et eksempel på klageformular er vedlagt som vedlegg nr. 2 til forskriften.
Hvis kontraktens gjenstand har en mangel, kan kjøperen kreve erstatning av kontraktens gjenstand for manglende mangler eller fjerning av feilen. Kjøperen kan også sende inn en erklæring om prisreduksjon eller tilbaketrekking fra avtalen, med mindre selger utveksler den defekte gjenstanden med et produkt uten feil eller mangel.
Vilkårene for å returnere objektet som er gjenstand for Avtalen, skal avgjøres av Selger.
Selger vil ta haand om kjøperens klage innen 14 dager fra mottakstidspunktet, vedtaket vil bli sendt til Kjøperen skriftlig eller via e-post.
7. Transportskader
Betingelsen for å legge inn en klage for skade under forsendelse, sendes sammen med klagen nedskrevet bare ved mottak av vareskaderapporten.
Er varen din transportskadet eller den savnes, kontakt vårt kundesenter raskest mulig på mail til justmodern.no
8. Reklamasjon
1. Klager vedrørende mekanisk skade på møbler, gjort under transport, vil kun bli vurdert hvis en skaderapport, som er underskrevet av Kjøperen med leverandøren som leverer møblene, er utarbeidet:
a) Klager på glass og speil vil bli vurdert etter å ha presentert skaderapporten, nedskrevet med transportøren (vennligst sjekk varen når du samler pakken i nærheten av esken) på grunn av fravær av skriftlig protokol, klager om mekanisk Skader på glasset og speil vil bli gjort mot et gebyr.
2. Manglende nedskrivning av skaderapporten fra Kjøper og Leverandør av forsendelsen innen 72 timer fra leveransen av varen, behandles som bevis på at varen ikke hadde synlige mekaniske feil ved leveringstidspunktet. Derfor er selgerens ansvar for slike feil utelukket, og kjøperen mister retten til å annonsere dem.
3. Betingelsen for behandling av klagen er vedlagt klagen en kopi av momsfakturaen, garantikortet (hvis det er utstedt) og – ved klage om mangler forårsaket av transport – en kopi av skadesrapporten som er skrevet med transportøren .
4. Alle klager behandles senest innen 14 virkedager etter mottak av kvittering via post til selskapets hovedkontor.
5. Betingelsen for anerkjennelse av klagen er overholdelse av:
a) generelle regler for bruk og vedlikehold av møbler
b) detaljerte regler for bruk og vedlikehold av møbler som følger med instruksjonene som følger med møblene;
9. Hjemlevering
Møbler i pakker Selger sender via budbringer
En sjåfør fra et budbringer-selskap er ikke forpliktet til å bringe møbler til kundens hjem.
Varene leveres til nærmeste ytterdør på bakkenivå. Hvis du ønsker bæring, må dette avtales særskilt. Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør.
10. Personvernpolicy
Den personlige dataadministratoren er selgeren. Disse dataene behandles bare i den grad det er nødvendig for å konkludere og gjennomføre bestillingen i samsvar med personopplysningsloven. Å levere personlige data er frivillig, men nødvendig for å sende inn en bestilling.
Personopplysningene som leveres, overføres ikke til noen personer eller tredjeparter. De vil kun bli brukt av selger for å konkludere og gjennomføre avtalen, eventuelt håndtering av klager, utveksling av informasjon med Bestillingspartiet, logg inn på kontoen.
Selger sørger for at personopplysninger beskyttes med due diligence mot uautorisert tilgang og endring.
Butikken lar deg lage en individuell konto for interesserte personer. Å opprette en konto er ikke nødvendig for å bla gjennom butikkens ressurser eller for å bestille. Under registreringen må den interesserte personen oppgi en e-postadresse og et passord. Etter at du har opprettet en konto, har brukeren muligheten til å fullføre og oppdatere profilen sin.
Ved å bruke kontakten med administratoren har arbeidsgiveren rett til:
a) se dataene dine, korrigere og supplere det
b) be om oppdatering av deres data eller sletting av dem.
Butikken bruker korte tekstfiler, såkalte «Cookies». De inneholder informasjon som er lagret i en datamaskin hvor forbindelsen til butikken ble laget og lesbar av butikken. Med «Cookies» kan du identifisere kjøperen når du kobler til butikken og gjør det enklere å bruke butikkens ressurser. Kjøperen kan når som helst deaktivere bruk av «cookies».